Àcids grassos Omega 3: què són i perquè serveixen?

E960e23c6c617ed65e56a0a91b2563852ls greixos són imprescindibles pel nostre cos.Però no tots els greixos són iguals, ni es comporten de la mateixa manera al nostre organisme.Els greixos insaturats (monoinsaturats i poliinsaturats) tenen un efecte beneficiòs sobre la salut perque ajudan a disminuir els nivells de colesterol dolent (LDL) i augmentar els nivells de colesterol bo (HDL).

Els omega 3 són àcids grassos poliinsaturats que pertanyen al grup dels greixos saludables. Van ser descoberts l’any 1982 com a conseqüència d’un estudi sobre la dieta dels esquimals, al comprovar la baixa incidència d’infarts i malalties cardiovasculars en aquesta població. L’efecte més demostrat d’aquests greixos és la disminució dels nivells de triglicèrids, així com, els efectes vasodilatadors sobre les arteries, que protegeixen de la trombosi i regulen la pressió arterial,és a dir, els omega 3 ajuden a prevenir malalties cardiovasculars.

Els aliments rics en aquest tipus de greix són el peix i el marisc,però sobre tot el peix blau. El seu consum entre dos i tres cops a la setmana es recomanable doncs, per la seva protecció davant les malalties cardiovasculars. Entre els peixos blaus més aconsellables trobem el salmó, l’anxova, la sardina, el verat, la truita, la tonyina… Respecte als vegetals només les nous són una font significativa d’omega 3.

1d41dff437e2fa7686e15b7dd1defbc6Encara que cap aliment per si sol pot millorar la salut d’una persona, menjar més peix, pot ajudar-nos a millorar la nostra dieta i en consequència el nostre estat de salut.

Els experts asseguren que no és necessari prendre suplements d’Omega 3, quan es consumeix almenys dos cops a la setmana peix blau i habitualment fruites, verdures i oli d’oliva. Els investigadors insisteixen en què uns bons hàbits de vida milloren molt més la nostra salut, que només prendre més omega 3.

Així doncs, no us compliqueu la vida: gaudiu d’unes bones sardines al forn , un deliciós salmó a la planxa o un entrepà de tonyina per assegurar-vos un bon aport de greixos saludables. I sempre que pugueu, mengeu sa, mengeu variat i feu exercici físic regularment ,eviteu el tabac, l’alcohol i sobretot sigueu molt feliços!

Advertisements

Quant a CAP Sant Rafael ICS

Centre d'atenció primària Sant Rafael de l'Institut català de la salut (ICS)
Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Àcids grassos Omega 3: què són i perquè serveixen?

  1. Retroenllaç: Ja hem fet un any!!!! | CAP Sant Rafael

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s