Els Srs. Pastanaga i una súper pastanaga

Foto: Carolina Fort

Foto: Carolina Fort

 

Hola a tots!!!!

Comencem l’any 2016 amb moltes energies i amb moltes ganes de continuar oferint-vos receptes i consells sobre alimentació saludable.

I volem començar amb uns dels aliments més saludables: les verdures.

Sí, sí, les verdures….Ja sabem que no sou molt fan però segur que si hi poseu originalitat i diversió en els plats es faran més apetitoses.

I avui els Srs. Pastanaga us porten una mega pastanaga feta amb bròquil i pastanaga. Dues verdures molt saludables i de dos colors diferents. Sabíeu que segons el color de les verdures podem saber les seves propietats?

Si anem el mercat, veureu que tenim verdures de color verd, taronja, vermell, violeta, blanc, etc.

Avui ens centrarem en les de color verd i taronja.

mix verdures

Richard Perez

Les verdures verdes com el bròquil, els espinacs, els enciams de fulla més fosca, les cols de Brussel·les, els pèsols i les mongetes són riques en magnesi. El magnesi serveix per relaxar la nostra musculatura i si tenim carència en el nostre cos de magnesi, podem sentir-nos més cansants i patir de les temibles rampes.

En el cas de les verdures taronges com les pastanagues, la carabassa i el moniato, contenen  un pigment que és el beta-carotè i són rics en vitamina A, C i potassi. El beta-carotè té propietats antioxidants, fotoprotectores, ja que contraresten les alteracions induïdes pels raigs UVA i per tant ens protegeixen la pell, i també important perquè protegeixen la visió.

Hem de pensar que les verdures no són gens avorrides i que les podem cuinar de moltes maneres:

  • Bullides.
  • Al vapor.
  • Al wok.
  • A la planxa.
  • Al forn.
  • A la papillota.
  • Arrebossades ( de tant en tant).

I per acabar us volem donar uns consells  per treure el màxim profit de les propietats de les verdures quan les preparem:

  • No tallar- les molt petites ni deixar-les molta estona en remull perquè en els dos casos hi ha una pèrdua de nutrients.
  • Procurar cuinar-les amb pell, poca aigua i l’ olla tapada.
  • Quan menys temps es cuinin menys nutrients es perdran, per això és molt recomanables fer-les al vapor.
Anuncis

Quant a CAP Sant Rafael ICS

Centre d'atenció primària Sant Rafael de l'Institut català de la salut (ICS)
Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Receptes infantils i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s