“Córrer em va ajudar a canviar el meu estil de vida”

IMG-20160427-WA0005

Aquesta setmana us volem presentar a un dels companys del CAP Sant Rafael: l’infermer Manuel Pérez, que ens dóna uns valuosos consells de salut basats en la seva experiència personal i professional.

– Per què dius que córrer et va canviar la vida?

Després d’haver patit  un problema de salut, treballar una mitjana de 12 hores diàries i portar una vida tòxica tant a nivell físic com mental, em vaig adonar que,  si seguia així,
la meva qualitat de vida a curt termini seria penosa. En aquell moment vaig decidir canviar el meu estil de vida. Va ser llavors quan vaig començar a córrer i ara em sento molt millor física i mentalment.

-En què va consistir el teu canvi d’estil de vida?

Vaig modificar des dels meus hàbits alimentaris, als meus hàbits laborals passant per la meva forma de pensar i, a més, vaig incloure l’esport en la meva vida. En realitat van ser moltes coses que van canviar en pocs anys.

Còpia de IMG-20160427-WA0003

Foto: Manuel Pérez

-Et va suposar molt d’esforç començar a córrer?

D’això fa ja més de 10 anys i la veritat és que ho recordo amb molta claredat. Sí, em costava horrors sortir a córrer, no tenia capacitat física, pesava 10 kilos més i córrer 500 metres era tota una proesa. Però, a poc a poc, amb motivació i constància, he aconseguit córrer tres maratons i prop de 15 mitges maratons.

-Quantes vegades vas a córrer a la setmana?

Va una mica per temporades, a l’estiu menys que la resta de l’any. Si fes una mitjana serien uns 40 km a la setmana repartits en 4 o 5 dies. Diuen els experts que una bona freqüència per mantenir-se en forma són 5 kms diaris 6 dies a la setmana.

-Quins beneficis t’aporta córrer?

A mí personalment molts, m’equilibra física i mentalment. Tinc 58 anys cada vegada em costa més córrer i cada vegada ho pateixo més, però una vegada em poso les sabatilles i començo a córrer, el meu nivell de benestar augmenta considerablement. El dia que em trobo amb un estat anímic baix, surto a còrrer, i quan torno, sóc un altre, les endorfines fan la seva feina!

També fa que cuidi més la meva alimentació, miro de no passar-me amb menjars poc saludables.

Durant aquests anys he patit algunes situacions vitals colpidores. Una va ser un accident de moto que gairebé em costa la vida, vaig patir múltiples fractures i una operació amb plaques a la cama, les seqüeles de l’accident em van provocar una minusvalidesa del 40%. En aquell moment podria haver caigut en un estat depressiu, però el fet de posar-me com a objectiu tornar a córrer i normalitzar la meva vida, va fer que després de més d’un any sense activitat física, tornés a començar a córrer i, a poc a poc, vaig anar recuperant tot allò que havia perdut i ara em sento com si no hagués passat res.

-Recomanes córrer als teus pacients?

Sense cap dubte! Les meves recomanacions són:

  • Si vols millorar el teu estat anímic i físic, anima’t a començar.
  • És un esport econòmicament assequible i que es pot practicar en qualsevol lloc.
  • Marca’t uns reptes i sigues constant.
  • El que més costa és posar-se les sabatilles esportives, posa-te-les i surt! Hauràs superat l’obstacle més gran.
  • Pateix una mica, et permetrà aconseguir objectius, però no superis les teves possibilitats, adapta el ritme al teu cos.

És important tenir en compte que si pateixes alguna lesió òssia o muscular, o malaltia crònica, cal consultar abans amb el teu metge o infermera. Caminar pot ser una bona alternativa.

 

Quant a CAP Sant Rafael ICS

Centre d'atenció primària Sant Rafael de l'Institut català de la salut (ICS)
Aquesta entrada s'ha publicat en Activitat física, Infermeria, prevenció i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a “Córrer em va ajudar a canviar el meu estil de vida”

  1. Eduard ha dit:

    Aquest home és un crac, el conec la seva vida i els seus motius, li represento un gran esforç i fins hi as arribat … segueix així

    M'agrada

  2. Horrensia ha dit:

    Un cop vaig sentir dir al Manuel que els cardiòlegs haurien de receptar caminar igual que recepten medicaments. Si tots fessim una mica d’esport, milloraria tant la nostra salut, fisica, psíquica i emocional!
    Gràcies Manuel!

    M'agrada

  3. Montse ha dit:

    Manuel és una persona que sol aconseguir els seus reptes ,causa de la seva personalitat dinámica emprenedora i per descomptat acompanyada d’un gran esforç.
    Seguéix així campió.

    M'agrada

  4. M’ha encantat aquesta entrevista:
    com aficionada a còrrer desde fa 1 any i mig m’he sentit molt identificada amb tot el que dius. Penso, igual que tu, que és molt important transmetre la necessitat d’introduir l’activitat física entre tot tipus de població.
    Aquests testimonis en primera persona són els més efectius: ens arriben i ens transmeten que tothom és capaç d’aconseguir el que es proposi.
    gràcies per compartir-ho amb tots nosaltres, encoratja a seguir endavant!
    Enhorabona!

    M'agrada

  5. Retroenllaç: Ha nascut el moviment Guine-runners | CAP Guineueta

Deixa un comentari

